Julbord och hemresa

I onsdags hade vi julbord med fig, lite lekar och de avslutatde vi med lite secret santa. De var så himla mysigt och de satte verkligen julstämmningen! 


Igår åkte jag även hem till Kiruna, så nu är de jullov på alla sätt man kan tänka sig! Det är snö, kallt och mörkt fram till lunch! 





Rumpbullar

Idag var en intressant  dag, hade två prov och de gick helt okej eller träningsläran gick bra. Matten dock kändes inte så bra men men gjort är gjort nu är det bara ett prov kvar sen är det jullov! 
Bakade lussebullar idag och de slutatde med att jag råka sätta mig på en plåt med bullar för att stolen stod mitt på golvet och såg inte att de va bullar under duken och poff så va de platta... Goda var dom ändå! 




De här med att plugga

Det är så himla många prov denna vecka hela 3 stycken, men nu är det inte länge kvar tills det är jullov. Har äntligen blivit frisk och får träna det är så himla skönt att slippa vara hemma och gå runt  och snora. 



Tjuvstartar lucia fikat

Jag tjuvstartar lucia fikat redan idag. Det var även lucia tåg i skolan och nu känns det verkligen som jul, det är så himla roligt! 




Feber och sushi

Bästa kombon att må skit och få för sig att man är jätte sugen på sushi. Sushi blev det kan jag säga. Fick gå hem innan sista lektionen idag för jag kände mig inte riktigt frisk och så va det så jag får snällt stanna hemma. Jag tycker de är så himla jobbigt att vara hemma på dagarna och inte få träna. Att gå från att träna 2 gånger per dag till att bara ligga i sängen heladagen är inte de roligaste man kan göra, men, men vad ska man göra. Vi hade även gym på idrotten, inte för att jag hände med så mycket för jag låg på en lyftar bänk och sov. De jag hängde med på ialla fall va kul. 



Tvättsöndag

Känner mig väldigt hurtig igag. Har gjort allt man kan behöva göra en söndag, städa, möblera om, sorterat och organierat i mina byrålådor, tvättat och handlat klart alla julklappar föruom en. Dessutom hann vi med lite andra advent i morse vid frukosten då vi tände andra ljuset väldigt trevligt. Nu står de bara middag och plugg kvar på listan för denna dag. 

Det är ingen städdag utan underbara myssockar.



Glömde att jag hann måla naglarna i värdens finaste glittriga silver färg också.

Bloggen justja

Kom på för någon vecka sedan att jag hade en blogg. Belv väldigt sugen på att börja blogga igen. Läser många kompisars bloggar och jag blir bara mer och inpirerad att börja blogga igen och mycket har hänt i mitt liv sedan sist. Jag har flyttat till Umeå och börjat på friidrottsgymnasiumet i Umeå. Jag har böjat här för att jag vill ge min passion till friidrott/slägga en chans att bli något mer än bara en hobby. Det har varit en stor förändring just för att jag var tvungen att flytta hemifrån mammas och pappas tygga hem till mitt egna liv. Om jag ska vara ärlig så är de ganska skönt även om jag saknar mamma och pappa som en galnig och Kiruna så trivs jag ganska bra med att vara mer självständig. 
 
Jag har även gjort mycker roligt under denna tid när jag har flyttat hit och jag tänkte visa några saker jag gjort. 
 
 
Vi var i Vemdalen och fjällvadrade i september och de var så underbart vi hade jättefint väder och super trevligt sällskap och de var en riktigt lyckad helg!
 
 
Sedan var jag hemma på höstlovet och träffade mina efterlägtade vänner och mamma och pappa också såklart. Det var jätte kul och de var rikigt kul att komma hem och lovet hade fått vara en aning längre. 
 
 
Skol-sm i Huddinge vart också en succé, dels för att de var så himla kul och de var förts alla som lärdekänna varandra. Tävlingarna gick väldigt bra för mig i alla fall. Hade endast tävlat 2 gånger i slägga denna sommar innan denna tävling och då hade inget stämt. Antingen var de fötter som inte hände med eller övertramp. Jag visste att jag hade utvecklats, men så mycket som de var verkligen visste jag inte. Kastade 37.32m. Det är ca 10m länge än vad jag kastade 2 månader innan på en tävling i Luleå. Detta gjorde att jag är på 12 plats på sverige topp listan i år i F17. Det var verkligen kul att jag äntligen fick ett reslulat på tävling som jag inte kom sist med. Kom 4:a på just den tävlingen, men de gör inget känner jag även om jag vart jätte sur för att de var 4:a och inte på pallen. Sedan så fick jag inse att det var första tävlingen när jag kännt att mitt relutat faktist var bra och jag fakist är bra på en gren så 4:e platsen gör inget. Har gått i froiidott i 10 år nu och aldrig varit super bra på något inget har som varit min grej. Jag tycker alla grenar nästan är roliga att tävla i, men jag var aldrig bra på något. Nu har jag hittat något som jag fakist känner att jag kan utvecklas i och jag tycker min nya tränare här i Umeå ska ha en stor ära i varför de gick så bra så snabbt. Sedan vet jag att de aldig kommer gå så bra som denna tävling när jag persar med 10m, men jag vet att de kommer gå bättre och bättre. Jag är så himla glad bara att jag fått denna möjlighet och nu ska jag göra det bästa av denna möjlighet. 
 
Har även fått så många nya underbara vänner och uppleverlser. Även alla på FIGet är så himla roliga och snälla. Inte en träning är sig lik och fortfarade lika roliga. Hur jobbigt de en är så blir man peppad alla det lilla extra. 
 
 
 
 
 
 
Anna 17år, Kiruna/Umeå