Älskade och saknade wilma

 
Det är helt sjukt hur man kan fästa sig vid en hund så hårt. Det är snart ett år sedan Wilma lämnade oss för hund himlen, men än idag är det som en klump i halsen  när jag tänker på henne: Hon var den underbaraste och snällaste hunden jag någonsin träffat. Hon skulle inte göra en fluga illa. Hon var verkligen som en bästa vän som också gick en på neverna ibland, men de är så de ska vara. Hon var helt perfekt och var alltid glad. Hon förgyllde även den sämsta dagen med hennes svans som bara gick fram och tillbaka och hennes nyfikna ögon när det var matlagning på gång, när hon kom springades bakom mig i skogen så man nästan ramlade för hon var så glad. Jag saknar det så otroligt mycket det går inte att beskriva. 
 

Försvunna väskor och New York från luften

De va en intresant dag i går. Började rätt bra med hotellfrukost med våfflor och fruktsallad. Sedan väntade 9 timmar flygning som var ganska sega 9 timmar om man säger så. Sedan när vi kom till New York så ropade de efternamn i högtalarna och såklart var vårat med. Vi tänkte att de inte kunde vara vi för de fanns 14 Johansson på planet. Sedan så kom aldrig väskorna och vi fick veta att de lämnades i Stockholm. De känns sådär om jag får säga det själv. I alla fall nu är vi framme och lite shopping står på schemat om man säger så har inga kläder ett par skor och framför allt inga rena underkläder och ingen bikini. Det krisar lite kan man säga. 



Arlanda

Just nu sitter jag på ett hotellrum på arlanda med skön musik i öronen och skriver en debattartikel som jag ska lämna in idag. Jag kom till arlanda vid 17 och då träffade jag mamma och hennes kompis med barnbarn och svärdotter. Efter det gick jag på starbuks (kan inte beskriva hur god min latte var) sedan åt vi middag på en resturang som tillhör hotellet på arlanda. Åt om de kanske var mitt livs bästa hamburgare och småpratade lite. Har stressat hela dagen med en inlämningsuppgift och atikeln hela dagen nu och äntligen har jag lämnat in en. 






Nu väntar ett avsnitt av någon serie och lite skönhets sömn! 

Vart tog tiden vägen?

Poff och så va de 23 januari. Tyckte att de va jul nyss. Är i full packings hjärna och allt snurrar i 180 i huvudet. Håller även på att skriva klart en jämförelse till jurudiken om sambo och äktenskap om dess fördelar och nackdelar. Tycker att de är bra att man får uppfifter som denna när man ska jämföra och diskutera sådan frågor som man kommer stöta på i livet och då är det bra att veta vad lagen säger! Det är många bra och inte lika bra lagar som man bör veta när det gäller vardagliga saker. Lyckades även vakna 6.00 prick idag när jag har min fösta sovmorgon på tre veckor som jag tyckte jag förtjänanade, men nej. Så blev det inte! Så får bunkra upp med kaffe så klarar jag mig till kvällen utan att somna stående. 


Pratade med ellinor på facetime och de slutade med pusskalas och mycket skratt! De är så otroligt jobbigt att en sån underbar vän är så långtbort. Även om hon bara är ett samtal bort så känns det lite tomt ibland eller väldigt tomt! Alla borde ha sånna underbara vänner som jag! 


Plugga, packa, plugga

De är så nära nu, inte många dagar kvar tills jag far! Har lite skola att jobba in och så annars känner jag mig ganska lugn! Avslutar denna rätt stressiga dag med kvällsfika och te med rumskamrater det gillas starkt! 


Panik packning och spanska glosor

Packa? Jajamän. Åker snart på en kryssning i Karibien och jag känner det här med packning, skola, städa, tvätta, lite mer skola och ond hals inte är min grej helt enkelt. Känns som att jag stressar upp mig i onödan men ändå så brinner det i rumpan på mig att göra klart allt och de slutar med att jag lägger i sängen helt däckad för att jag är så trött. Inget blir alltså gjort idag för jag är så himla trött och klockan är 20.00 och ja, jag ska gå och sova. Sedan har jag ca. 20 st spanska glosor som snurra i huvudet till torsdag som nästan stoppar upp mina egna icke relaterade skol tankar. 
 
sova mode på↓
 
 

Tävlingshelg

Var och tävlade i piteå ihelg och de var dm. Gick ganska eller man kan säga jättebra. Två pers och två silver, de satt inte helt fel om jag får erkänna. Ändå så satsar jag inte på innonhus säsongen i år utan jag satsa allt på att bli så bra som möjligt till sommaren och dom tävlingarna. Kastade vikt för första gången i mitt liv på tävling och andra gången i hela mitt liv att bara katsa vikt. Jag är nöjd med min prestation och de blev 10.95 med 7kg vikten, ville så gärna över 11m men nära nog. Bättre lycka nästa gång. Vendela har fotat under hela helgen och här är några av hennes bilder som hon fångat! 














Dm och träningsbilder

Ihelg är det dm och jag ska tävla i vikt och kula. Känner mig extremt taggad, de är första tävlingen sedan september så de ska bli jätte kul! För nån dag sedan fotade Vendela på träningen så snodde några bilder från hennes blogg. 


Jag var inte så himla fin, för de va träning och inte en mode show då men bjuder på dem. 

Söndagar gillas starkt

Kan någon med ord beskriva hur underbara söndagar och helger i allmänhet är? De är så skönt att inte ha några måsten och stressmoment, utan bara vara. På dagensschema stod städning och trevligt besök hos syster och syskonbarn. Det slutade med mycket lek och skratt vilket var mycket uppskattat. 



När kommer våren?

Om jag ska vara ärlig är jag less på Umeås vinter, den är värdelös. På riktigt. Halt och slask om vart annat, det ska vara riktig vinter eller ingenting alls tycker jag. Det känns som att man sitter och väntar på ljusare dagar och våren. Den är så härlig! I alla fall hemma. När det är kallt i backen så man kan åka skoter och pimpla, men ändå sitta i snön i linne och bara steka. Får drömma mig bort i gamla bilder från våren hemma. 
 
 
 

2015, redan?

Jag fattar inte hur fort dehär året gått det är heeelt sjukt. Julafton kom som ett brev på posten och så plötsligt var de nyår? Julen vart lugn och väldigt trevlig. Vi hälsade på farmor och mina fastrar i Gällivare och sedan åkte vi hem till stugan och spendrade några dagar med att göra absolut ingenting. Skönt, men samtidigt lite långtråkigt. De var härligt i alla fall. Igår var de nyår och de spendrades på bästa sätt med flera bästisar och vi kickade igång  året på bästa sätt! 








Anna 17år, Kiruna/Umeå